aothedugr

Άρθρα - aode.gr

Άρθρα - aode.gr (321)

Συγκεντρωμένη εδώ θα βρείτε όλη την αρθρογραφία του aode.gr.

noodio«Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έχει επενδύσει συστηματικά πάνω από δέκα χρόνια στην ανάπτυξη νοοτροπίας και ικανοτήτων δημιουργικής επιχειρηματικότητας, στοχεύοντας στην αξιοποίηση των ικανοτήτων και των ταλέντων των αποφοίτων του και συνολικά της νέας γενεάς σε όφελος της ανάπτυξης του τόπου».

Αυτά δηλώνει ο λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Γεώργιος Σταμπουλής, με αφορμή μια μοναδική επιτυχία του Πανεπιστημίου σε διεθνή διαγωνισμό επιχειρηματικότητας.

Συγκεκριμένα, τις δύο πρώτες θέσεις έλαβαν στις 20-11-2015 οι ομάδες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στον διεθνή διαγωνισμό επιχειρηματικότητας Ennovation που διοργάνωσαν το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας, το Διεθνές Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.

Το 1ο βραβείο έλαβε η ομάδα NOODIO (noodio.fm) που αποτελείται από τους Αργύρη Στεργίου, Χριστόφορο Βαρακλιώτη, Χριστόφορο Δημητριάδη, Δρ. Νικόλαο Νανά και Γιώργο Σκιαδόπουλο. Η NOODIO είναι ψηφιακή πλατφόρμα για την ανάδειξη νέων καλλιτεχνών στο χώρο της μουσικής βιομηχανίας, που αξιοποιεί προηγμένους αλγορίθμους. Το 2ο βραβείο πήρε η ομάδα Saleboxie (saleboxie.com) αποτελούμενη από τους Παναγιώτη Αναστασιάδη, Μιχάλη Μιχαηλίδη και Απόστολο Λεούση. Η Saleboxie είναι μια πλατφόρμα λογισμικού που παρέχει εύκολη και αυτοματοποιημένη καταχώρηση των προϊόντων ενός e-shop σε παγκόσμια ηλεκτρονικά marketplaces, επιτρέποντας στον έμπορο αυξημένη προβολή των προϊόντων του καθώς και πρόσβαση σε ένα σημαντικά υψηλότερο αγοραστικό κοινό.

Οι ομάδες υποστηρίχθηκαν πρόσφατα από το πρόγραμμα εκκόλαψης νέων καινοτόμων επιχειρήσεων «Μαζί στην Εκκίνηση!», το οποίο υλοποιήθηκε από τη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και την Στέγη Ελληνικής Βιομηχανίας, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013.

Η προσπάθεια αυτή καρποφορεί, προσθέτει ο κ. Σταμπουλής, καταλήγοντας πως σιγά-σιγά θα τονώσει την απασχόληση.

 

 

Πηγή: http://www.imerisia.gr/

Ted x aueb

  • Πέμπτη, 10 Δεκεμβρίου 2015 13:24
  • Γράφτηκε από τον

Πως η εικόνα μιας εύρωστης οικονομίας καταρρέει; Ποιο είναι το ψυχολογικό τίμημα που καλούμαστε να πληρώσουμε και πως από τα θραύσματα μπορούμε να χτίσουμε εκ νέου μια ελπιδοφόρα πραγματικότητα; Το TEDxAUEB 2016 ξεκινά με ένα pre-event στις 16 Δεκεμβρίου, το οποίο θα προμηνύει όλα όσα έπονται και σας προσκαλεί να ανακαλύψετε πως τα θραύσματα μπορούν να γίνουν κίνητρο για μια νέα αρχή. Η εκδήλωση ξεκινά στις 11:00 π.μ. στο Αμφιθέατρο Αντωνιάδου (κτήριο Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, 28ης Οκτωβρίου 76). 

Για δηλώσετε συμμετοχή στην εκδήλωση, πατήστε εδώ.

Το aoth.edu.gr & aode.gr - ως οικονομικοί ιστότοποι, αλλά και λόγω του ότι οι ιδρυτές και διαχειριστές τους είναι απόφοιτοι του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, είναι με μεγάλη χαρά χορηγοί επικοινωνίας της συγκεκριμένης εκδήλωσης.

Ας μιλήσουμε για StartUps

  • Δευτέρα, 07 Δεκεμβρίου 2015 17:51
  • Γράφτηκε από

workshopΆρθρο της Ανθής Καλομοίρη

Όπου υπάρχει πρόβλημα υπάρχει και ευκαιρία, και μέσα από την προσπάθεια για την επίλυσή του, δηλαδή την έρευνα, μπορείς να κάνεις το επόμενο βήμα στην επιστήμη και σ' ένα νέο κόσμο που δεν είχες φανταστεί.

Δεν πρόκειται για σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Είναι η απλή περιγραφή της διαδρομής που ακολουθεί η επιστημονική έρευνα. Είναι το διαχρονικό σενάριο στην αναζήτηση της αλήθειας, του κόπου και του μόχθου για ένα καλύτερο αύριο για το οποίο όλοι και ο καθένας μας ξεχωριστά αγωνιζόμαστε. Είναι όλο αυτό το φάσμα των ιδεών, η σύνθεση των απόψεων, των πληροφοριών, των ευκαιριών, των ανθρώπων που συνθέτουν την ίδια μας τη ζωή και τη φαντασία για το αύριο που ονειρευόμαστε.

Ονειρευόμαστε;

Ποιος έχει καιρό για όνειρα;

Κι όμως.

Πήγα στο StartSmart Greece και βρέθηκα με ανθρώπους που ονειρεύονται, δημιουργούν, εργάζονται με πάθος και το κυριότερο -συνεργάζονται.

Δεν πήγα σε άλλη χώρα αλλά στο MIT Enterprise Forum Greece ( MITEF Greece) και είδα τον κόσμο της σύγχρονης ελληνικής επιχειρηματικότητας να ξετυλίγεται μπροστά μου.

Τα λέμε StartUps και είναι ό,τι δυναμικότερο, ισχυρότερο, αισιόδοξο και υγιές κομμάτι που διαθέτει η χώρα μας. Είναι οι νέες ιδέες που γίνονται πράξη από επιστήμονες, ερευνητές, νέα παιδιά, νέους επιχειρηματίες, που φέρνουν επανάσταση στην τεχνολογία, νέα δεδομένα στην επιστημονική κοινότητα που γίνονται τεχνολογικές εφαρμογές παγκοσμίων διαστάσεων.
Η γέφυρα στην τεχνογνωσία έχει στηθεί, και ένας διεθνώς καταξιωμένος οργανισμός, όπως το Massachusetts Institute of Technology, το γνωστό σε όλους μας με το ακρωνύμιο MIT, βρίσκεται στην Ελλάδα και στηρίζει προσπάθειες ελλήνων επιστημόνων να αναπτύξουν προϊόντα τεχνολογίας και νέες επιχειρηματικές δράσεις. Η πρωτοβουλία ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια από έλληνες αποφοίτους του ΜΙΤ που ήθελαν ν' αποφύγουν τον πειρασμό της μετανάστευσης, να συγκρατήσουν τη διαρροή ελλήνων επιστημόνων στο εξωτερικό αλλά και να δημιουργήσουν πρόσφορο έδαφος επιχειρείν για τους νέους επιστήμονες και ερευνητές από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας.

«Είναι άσχημο να λένε, ειδικά νέοι άνθρωποι ότι 'μου κλέβουν τα όνειρα'. Δεν μπορεί κανένας να στα κλέψει. Ο μόνος που μπορεί να τα καθηλώσει είσαι εσύ αν δεν προσπαθήσεις να δοκιμάσεις. Αυτό που μπορούμε αν κάνουμε είναι ν' αντιγράψουμε τη ναυτιλία. Μένουμε στην Ελλάδα αλλά κάνουμε δουλειές ανά τον κόσμο. Και μπορεί να γίνει αυτό, γιατί τα ίδια εργαλεία που χρησιμοποιούνται στην ναυτιλία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στην τεχνολογία. Οι ευκαιρίες είναι εδώ, αφού δεν χρειάζονται πλέον εκατομμύρια για να ξεκινήσεις μια εταιρεία, τα εργαλεία είναι δωρεάν και είναι λάθος η προσέγγιση του δεν μας αφήνουν ή δεν μπορούμε. Ξεκίνα. Κάνε το StartUp.»                                     

 Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Πρόεδρος MITEF Greece

 

Πως μπορείς όμως να τα καταφέρεις σ' ένα πνιγηρό φορολογικό περιβάλλον;

«Μπορούμε να βρούμε εκατό λόγους για να μην κάνουμε μια εταιρεία οπουδήποτε στον κόσμο, και υπάρχουν χώρες σε πολύ χειρότερη θέση από την Ελλάδα, αλλά με πάρα πολύ δυνατά StartUps. To φορολογικό σύστημα μπορεί να μην μπορείς να το αλλάξεις, αλλά η Ελλάδα σου παρέχει κάποια πράγματα πολύ σημαντικά. Πολύ καλό εργατικό δυναμικό, φτηνά εργατικά χέρια -σε σύγκριση με άλλες χώρες και ιδιαίτερα με την Αμερική- πρόσβαση στις έρευνες των ελληνικών πανεπιστημίων, οι οποίες πάνε στον κάδο μόλις αποφοιτούν οι μαθητές και κανένας δεν τις εκμεταλλεύεται, ή απλά κάθονται σ’ ένα ράφι.»                                                                                                                                           

Φωτεινή Αγραφιώτη, Chief Innovation Officer-Architech

 

Στο διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαστήριο που παρουσίασε η Φωτεινή Αγραφιώτη εκπρόσωποι των startups έμαθαν περισσότερα για τις στρατηγικές μετάβασης από την έρευνα στον επιχειρηματικό στίβο και την εμπορευματική εκμετάλλευση των διδακτορικών τους μελετών. Ζωντανό παράδειγμα ήταν η δική της εμπειρία. Έχτισε τη δική της startup το 2013, η οποία ξεκίνησε με την αβεβαιότητα ακόμα και στο αντικείμενο της έρευνας, και εξελίχθηκε στη δημιουργία του περικάρπιου Nymi, που βγήκε τελικά στην παγκόσμια αγορά, και το οποίο, με βάση τον προσωπικό καρδιακό παλμό ενεργοποιείται και συνδέεται με διάφορες συσκευές και τελεί αυτόματα και με ασφάλεια τις λειτουργίες που επιθυμεί ο χρήστης.

Έπειτα ήταν κι η Chris Shipley, κορυφαία αναλύτρια στον τομέα της τεχνολογίας για περισσότερα από 30 χρόνια, η οποία έχει αξιολογήσει πάνω από 1.000 επιχειρηματικά σχέδια στη Silicon Valley. Ζήτησε από τους έλληνες επιστήμονες να δράσουν εμπιστευόμενοι το ένστικτό τους και να υλοποιήσουν τα όνειρά τους, πηγαίνοντας κόντρα στην απάθεια, τον κυνισμό και την απελπισία. Αυτόν τον καιρό, η Chris Shipley, ηγείται του νέου εγχειρήματος του πανεπιστημίου MIT, το οποίο ονομάζεται SOLVE και συγκεντρώνει κορυφαίους επιστήμονες, επιχειρηματίες, ακτιβιστές και σημαντικούς πολιτειακούς φορείς προκειμένου να εντοπίσουν και να εξετάσουν από κοινού σημαντικά προβλήματα δρώντας συνεργατικά για την επίλυση τους.

Κοινή συνισταμένη των όσων είδα και άκουσα είναι ότι η ευκαιρία είναι πάντα παρούσα. Τα προβλήματα της Ελλάδας μπορεί να είναι μεγάλα, από την άλλη, όμως, οι αντιξοότητες ανοίγουν, συχνά, παράθυρο στην έμπνευση και ευνοούν την καινοτομία.

Η οικονομική κρίση μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στην αναγέννηση της υγιούς επιχειρηματικότητας. Αυτής, δηλαδή, που βασίζεται στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της καινοτομίας και δεν στοχεύει σε γρήγορο και εύκολο πλουτισμό ούτε ενεργεί για το τώρα και εξανεμίζεται στο αύριο.

Για να γίνει, όμως, αυτό χρειάζονται συνέργειες: συνεργασία ελληνικών και ξένων πανεπιστημιακών φορέων και οργανισμών όπως και συνεργασία του ακαδημαϊκού και επιχειρηματικού κόσμου εντός και εκτός συνόρων. Αυτή η συνεργασία θα γίνει η κινητήριος δύναμη και αποτελεί άμεση ανάγκη.

 

 

 Πηγή: http://www.cnn.gr/

Η επιχειρηματικότητα μέσα από τα μάτια των νέων

  • Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2015 19:44
  • Γράφτηκε από

images 2Ιδιαίτερα θετικοί σε σχέση με την επιχειρηματικότητα εμφανίζονται οι Έλληνες φοιτητές, ενώ ένας στους τρεις έχει την πρόθεση να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση στο άμεσο μέλλον. Οι διαπιστώσεις αυτές, που ανατρέπουν τις μέχρι σήμερα επικρατούσες αντιλήψεις σχετικά με την επιχειρηματικότητα στα Πανεπιστήμια, περιλαμβάνονται στα ευρήματα έρευνας που παρουσιάσθηκε στα πλαίσια του 26ου ετήσιου συνεδρίου “Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας” που διοργανώνει το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο. Η έρευνα, με την ονομασία «Η επιχειρηματικότητα μέσα από τα μάτια των νέων: κάτι αλλάζει», πραγματοποιήθηκε μεταξύ 2.222 φοιτητών που φοιτούν σε περισσότερα από 30 Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, με τη συνεργασία της ΕΥ, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, της Endeavor Greece και του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Σε ένα περιβάλλον επίμονα υψηλής ανεργίας, οικονομικής στασιμότητας και αβεβαιότητας, 81% των ερωτηθέντων εμφανίζονται θετικοί σε σχέση με την επιχειρηματικότητα ως προοπτική, ταυτόχρονα όμως δηλώνουν σκεπτικοί απέναντι στην επικρατούσα τάξη των επιχειρηματιών. Περισσότερο από το 30% των φοιτητών δηλώνουν πρόθεση έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας. Εστιασμένο στη χρήση της τεχνολογίας, στην καινοτομία και την εξωστρέφεια, και με έμφαση σε τομείς που αξιοποιούν πλεονεκτήματα της χώρας, το προφίλ των πιθανών επιχειρηματικών εγχειρημάτων έρχεται σε αντίθεση με το μέχρι σήμερα εσωστρεφές μοντέλο ανάπτυξης. Η παραδοσιακή κυριαρχία της εστίασης φαίνεται για πρώτη φορά να αμφισβητείται από την επερχόμενη γενιά επιχειρηματιών.

Οι νέοι σε ποσοστό 66% προβάλλουν τη δημιουργικότητα και σε ποσοστό 46% τη διάθεση για ανεξαρτησία – και όχι την έλλειψη εναλλακτικών – ως τα κύρια κίνητρα επιχειρηματικής δραστηριοποίησης. Ενώ παραμένει ισχυρός ο φόβος αποτυχίας, θεωρείται πλέον ευκαιρία για μάθηση.

Παρότι το 77% συμμετέχει σε κάποιο βαθμό σε τουλάχιστον μια δράση επιχειρηματικότητας, όπως ενημερωτικές εκδηλώσεις και μαθήματα επιχειρηματικότητας, οι φοιτητές σε ποσοστό 78% θεωρούν ότι το Πανεπιστήμιο δεν τους προετοιμάζει επαρκώς για ένα επιχειρηματικό ξεκίνημα. Ζητούν στενότερη επαφή με την αγορά εργασίας, οργανωμένη πρακτική άσκηση σε εταιρείες ώριμες αλλά και startup, προγράμματα προσομοίωσης επιχειρηματικής δραστηριότητας, συχνότερες συναντήσεις με πραγματικά επιτυχημένους επιχειρηματίες. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, τα αιτήματα των φοιτητών δε συνεπάγονται οικονομική επιβάρυνση του κράτους, αλλά «άνοιγμα» προς τον κόσμο των υγιών επιχειρηματικών προτύπων. Οι νέοι ζητούν πρακτική γνώση και πραγματική εικόνα της αγοράς, και όχι προγράμματα βασισμένα στη θεωρία.

Σε ό,τι αφορά στο σημερινό περιβάλλον, οι Έλληνες σπουδαστές (78%) θεωρούν το κράτος λίγο έως καθόλου φιλικό προς την επιχειρηματικότητα. Ωστόσο, σε αντίθεση με τις μέχρι σήμερα επικρατούσες αντιλήψεις, ζητούν από το κράτος έμφαση στις μεταρρυθμίσεις και την εμπέδωση κλίματος σταθερότητας, και λιγότερο άμεσες οικονομικές ενισχύσεις. Ενώ το χρηματοδοτικό αναδεικνύεται ως το σημαντικότερο εμπόδιο για την έναρξη μιας επιχείρησης, οι φοιτητές δεν προσβλέπουν σε άμεση χρηματοδότηση από το κράτος.

Σε ένα περιβάλλον απουσίας διαθέσιμων πόρων, είναι προφανές ότι ο ρόλος του κράτους και των εμπλεκόμενων φορέων πρέπει να εστιαστεί σε στοχευμένες και πρακτικές παρεμβάσεις χωρίς ιδιαίτερο οικονομικό κόστος.

Η έρευνα καταλήγει σε μια δέσμη αναλυτικών προτάσεων, οι οποίες στη μεγάλη τους πλειοψηφία δεν συνεπάγονται οικονομική επιβάρυνση για την πολιτεία, και έχουν ομαδοποιηθεί σε δέκα βασικούς άξονες:

1.       Ενίσχυση της επιχειρηματικής αντίληψης στα Πανεπιστήμια

2.       Ενθάρρυνση επιχειρηματικών πρωτοβουλιών των φοιτητών

3.       Ενεργή στήριξη νέων επιχειρηματικών σχημάτων από τα Πανεπιστήμια

4.       Σύνδεση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με την επιχειρηματική κοινότητα

5.       Τόνωση της εξωστρέφειας και της διεθνούς δικτύωσης

6.       Αξιοποίηση της ακαδημαϊκής έρευνας

7.       Καθιέρωση ευέλικτων εταιρικών δομών και διαδικασιών

8.      Βελτίωση του χρηματοδοτικού πλαισίου

9.       Προώθηση εναλλακτικών μορφών χρηματοδότησης

10.   Θέσπιση ευέλικτου φορολογικού πλαισίου

Παρουσιάζοντας τα ευρήματα, οι συντελεστές της έρευνας εξέφρασαν την ευχή να αποτελέσει η πρωτοβουλία τους το ξεκίνημα ενός γόνιμου διαλόγου για την επιχειρηματικότητα και τις πολιτικές εκείνες που θα της επιτρέψουν να πρωταγωνιστήσει στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας. Δεσμεύθηκαν επίσης να δώσουν συνέχεια στην πρωτοβουλία συνεργαζόμενοι με την πολιτεία και τους Πανεπιστημιακούς φορείς και εξειδικεύοντας περαιτέρω τις προτάσεις τους.

«Η επόμενη γενιά διαθέτει τον προβληματισμό και το όραμα. Δική μας υποχρέωση είναι να της εξασφαλίσουμε τα εφόδια» κατέληξαν.

• Δείτε τα αποτελέσματα της Έρευνας με ένα μεγάλο γραφικό, εδώ.

• Δείτε αναλυτικά την Έρευνα, εδώ.

 

Πηγή: http://taxcoach.gr/

"Μιά φορά και έναν καιρό" TEDxKids@Ilissos

  • Πέμπτη, 05 Νοεμβρίου 2015 10:28
  • Γράφτηκε από

Το TEDxKids@Ilissos είναι αφιερωμένο στις ιδέες που αξίζει να διαδοθούν για παιδιά και θα φιλοξενηθεί για πρώτη φορά το Σάββατο στις 12 Δεκεμβρίου, στο χώρο του PIERCE - The American College of Greece. Με θέμα «Μια φορά και έναν καιρό...» μικροί και μεγάλοι θα ταξιδέψουν στο μαγικό κόσμο των παραμυθιών.

Στην εκδήλωση παιδιά και ενήλικες αναλαμβάνουν ρόλο ομιλητή με κοινό σημείο αναφοράς την ανταλλαγή ιδεών που αξίζει να διαδοθούν (Ideas Worth Spreading for Kids). Από τους χώρους της τεχνολογίας, της ψυχαγωγίας, της εκπαίδευσης, της επιχειρηματικότητας και της τέχνης θα διαδώσουν τις δικές τους ιστορίες και εμπειρίες. Ταυτόχρονα, καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, θα πραγματοποιηθούν δημιουργικά εργαστήρια για τα παιδιά με θεματικές ενότητες όπως: Τεχνολογία, Περιβάλλον, Αναπηρία, Καλλιτεχνικά και πολλές ακόμη εκπλήξεις.

Στόχοι του TEDxKids@Ilissos είναι:

• να αποτελέσει την πρώτη δυναμική πλατφόρμα ανταλλαγής ιδεών και εμπειριών σε ζητήματα που αφορούν τα παιδιά,

• να μπλέξει δημιουργικά γονείς, παιδιά, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες του χώρου του παιδιού,

• να γίνει η αρχή για μια νέα TEDx συνήθεια.

To 1ο TEDxKids υπόσχεται μια ξεχωριστή εκδήλωση:

• TEDx ομιλίες από παιδιά και ενήλικες.

• Ταυτόχρονη αναμετάδοση των ομιλιών μέσω livestreaming.

• Παράλληλα εργαστήρια δημιουργίας σε συνεργασία με έμπειρους εμψυχωτές και επαγγελματίες.

• Κεντρικό φουαγιέ με τους χορηγούς και συνεργάτες μας που θα λειτουργεί ως χώρος networking, ξεκούρασης και φαγητού.

Ακολουθήστε μας στα κοινωνικά δίκτυα ή επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα.

Περισσότερες Πληροφορίες για το TED και το TEDx

To TED είναι μια μη κερδοσκοπική οργάνωση αφιερωμένη στη διάδοση αξιόλογων ιδεών (Ideas Worth Spreading).

Ξεκίνησε πρίν από 25 περίπου χρόνια στην Καλιφόρνια και επεκτάθηκε μέχρι σήμερα σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα αρχικά του προέρχονται από τις λέξεις Technology, Entertainment, Design (Tεχνολογία, Ψυχαγωγία, Τέχνη) αν και πλέον η ατζέντα της εκδήλωσης περιλαμβάνει μια ευρύτερη θεματολογία, καθώς παρουσιάζονται ενδιαφέρουσες ιδέες ανεξάρτητα από τον τομέα εφαρμογής τους.

Το TEDx ακολουθεί τις προδιαγραφές του TED, όπου το «x» δηλώνει την οργάνωση τοπικών και ανεξάρτητων εκδηλώσεων και περιλαμβάνει διαλέξεις, videos και ζωντανές παρουσιάσεις. Tο πρόγραμμα TEDx ξεκίνησε το 2009 και μέσα σε λίγους μήνες προσέλκυσε το διεθνές ενδιαφέρον. Στο πλαίσιο του διοργανώθηκαν περισσότερες από 10000 εκδηλώσεις ανά τον κόσμο, σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Σίδνεϋ, το Τόκιο, το Ντουμπάι, το Λονδίνο, το Άμστερνταμ και η Αθήνα.

Περισσότερες πληροφορίες:http://www.tedxkidsilissos.com/  και https://www.facebook.com/tedxkidsilissos

 

Πηγή: http://edu.klimaka.gr/

Ενισχύστε τις ηγετικές σας ικανότητες!

  • Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015 09:00
  • Γράφτηκε από

Σαφώς δεν υπάρχει μία και μοναδική απάντηση στο ερώτημα εάν ηγέτης γεννιέσαι ή γίνεσαι, εάν η ηγεσία είναι ένα έμφυτο ταλέντο ή εάν διδάσκεται. Το μόνο δεδομένο είναι ότι οι ηγετικές ικανότητες μπορούν να καλλιεργηθούν και να βελτιωθούν.

Το BusinessBooks σας προτείνει 7 βιβλία που θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε και να εξελίξετε τις ηγετικές σας ικανότητες.

Η σοφία του ηγέτη

Προσφέρει οκτώ πρακτικά μαθήματα, τα οποία ηγέτες, διευθυντές και επιχειρηματίες μπορούν να εφαρμόσουν για να ενισχύσουν το ηθικό και την αφοσίωση των υπαλλήλων τους, να εκτινάξουν την παραγωγικότητα στα ύψη και παράλληλα να δημιουργήσουν ουσιαστικές προσωπικές ζωές.

Ηγέτης δίχως τίτλο

Ανεξάρτητα από το τι είδους θέση κατέχετε στην εργασία σας και ποιες είναι οι τρέχουσες συνθήκες της καθημερινής σας ζωής, αυτό το βιβλίο θα σας ανοίξει δρόμους για να αξιοποιήσετε την τεράστια αυτή δύναμη που κρύβετε μέσα σας ώστε να μεταμορφώσετε στη συνέχεια ολόκληρη τη ζωή σας -και, γιατί όχι, να αλλάξετε τον κόσμο γύρω σας.

Οι μεγάλοι ηγέτες αναπτύσσονται

Οι συγγραφείς δείχνουν στους ηγέτες –και σε όσους φιλοδοξούν να γίνουν ηγέτες– σε ποιους ακριβώς τομείς πρέπει να επικεντρωθούν για να παραμείνουν αποτελεσματικοί σε όλη τους τη ζωή. Όπως οι ίδιοι αναφέρουν στην εισαγωγή του βιβλίου: «Η ικανότητά μας να αναπτυσσόμαστε καθορίζει την ικανότητά μας να ηγούμαστε. Είναι τόσο απλό

Telling the Story: The Heart and Soul of Successful Leadership

Δείχνει πώς οι ηγέτες επηρεάζουν την κατανόησή σας σχετικά με το τι είναι πιθανό και τι είναι επιθυμητό μέσα από τις ιστορίες που μοιράζονται.

How Great Leaders Think: The Art of Reframing

Το βιβλίο αναφέρεται στους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να οργανώσετε τις ομάδες, να κτίσετε την παρακίνηση, να δημιουργήσετε μια ιστορία ηγεσίας που διαμορφώνει πολιτισμό, παρέχει κατευθύνσεις και εμπνέει τη δέσμευση για αριστεία.

Πώς να ενισχύσετε τις ηγετικές σας ικανότητες

Πρακτικός οδηγός που συμβάλλει στην κατανόηση του ηγετικού σας προφίλ, στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων, στη βελτίωση της απόδοσης του προσωπικού, στη δημιουργία αποτελεσματικής ομάδας, στην καθοδήγηση προς τις αλλαγές.

Ηγεσία
Το βιβλίο αυτό είναι απαραίτητο και χρήσιμο για όλα τα στελέχη αφού συνίσταται σε ένα πολύτιμο εργαλείο για την ανάπτυξη και ουσιαστική βελτίωση του τρόπου σκέψης και συμπεριφοράς τους. Αποτελεί πρόκληση και οδηγό αυτογνωσίας, δημιουργεί ισχυρή θέληση για συνεχή βελτίωση και εξαιρετικές επιδόσεις και δείχνει το δρόμο για την επίτευξή τους.

 

ΠΗΓΗhttp://news247.gr 

Οπως και η Google και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, η Apple κάνει τόσο τεχνικές ερωτήσεις βασισμένες στην παλαιότερη εργασιακή του εμπειρία όσο και κάποια εντυπωσιακά παζλ.
Σε πρόσφατα posts του Glassdoor, το Business Insider βρήκε κάποιες από τις ερωτήσεις προς τους υποψήφιους συνεργάτες. Κάποιες απαιτούν δύσκολα μαθηματικά προβλήματα, ενώ άλλες είναι απλές αλλά αρκετά ασαφής για να σας κρατήσουν σε εγρήγορση. Ολες οι παρακάτω ερωτήσεις γίνονται στις διάφορες ειδικότητες που εργάζονται στην εταιρεία, όπως υποψήφιους για τη θέση Μηχανικού Λογισμικού, συμβούλου για προβλήματα στο σπίτι, Διευθυντή εφοδιασμού αλλά και άλλων ανώτερων θέσεων.
1.«Αν έχετε δύο αυγά και θέλετε να καταλάβετε ποιο είναι ο κατάλληλο ύψος για το ρίξετε χωρίς να σπάσει, τι θα κάνετε; Ποια είναι η βέλτιστη λύση;»
2. «Ποιος είναι ο καλύτερός σας φίλος;»
3. «Περιγράψτε ένα ενδιαφέρον πρόβλημα και πως θα το λύσετε».
4. «Εξηγήστε σε έναν 8χρονο τι είναι ρούτερ και ποιες οι λειτουργίες του».
5. «Πόσα παιδιά γεννιούνται κάθε μέρα;».
6. «Εχετε 100 νομίσματα σε ένα τραπέζι, το καθένα είναι γυρισμένο από μία πλευρά. 10 κορώνα και 90 γράμματα. Δεν μπορείτε να τα πιάσετε, να τα δείτε ή να κάνετε κάτι για να καταλάβετε τι είναι επάνω. Χωρίστε τα κέρματα σε δύο στοίβες, έτσι ώστε να υπάρχει ο ίδιος αριθμός κορώνας σε κάθε σωρό»
7. «Περιγράψτε τον εαυτό σας, τι σας ενθουσιάζει;»
8. «Αν προσληφθείτε, με τι θα θέλατε να ασχοληθείτε»
9. «Αυτά είναι τρία κουτιά. Το ένα περιέχει μόνο μήλα, το άλλο μόνο πορτοκάλια και το άλλο και τα δύο. Και τα τρία έχουν λάθος ταμπέλα, έτσι ώστε να μην είναι γνωστό τι έχουν μέσα. Ανοίξτε το ένα κουτί, χωρίς να κοιτάξετε μέσα και πάρτε ένα φρούτο. Δείτε το. Τώρα μπορείτε να πείτε τι έχουν μέσα τα κουτιά;»
10. «Είστε έξυπνος/η»
11. «Ποιες είναι οι αποτυχίες σας και τι μάθατε από αυτές;»
12. «Εχετε ποτέ διαφωνήσει με την απόφαση ενός μάνατζερ, και πώς προσεγγίσατε την διαφωνία; Δώστε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα και εξηγήστε πως θα την διορθώσετε. Ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα και πως θα σας περιέγραφε αυτό το άτομο σήμερα;»
13. «Βάζετε ένα ποτήρι με νερό σε ένα πικάπ και σιγά-σιγά η ταχύτητα και αυξάνετε. Τι θα συμβεί πρώτα; Το ποτήρι θα γλιστρήσει, θα αναποδογυρίσει ή το νερό θα πετάγεται;»
14. «Πείτε μου κάτι για το οποίο κάνατε και είστε πραγματικά περήφανος/η»
15. «Γιατί να σας προσλάβω;»
16. «Τι είναι πιο σημαντικό να διορθώσετε το πρόβλημα ενός πελάτη ή να δημιουργήσετε γι' αυτόν μια τέλεια εμπειρία;»
17. «Οταν μπαίνετε σε ένα Apple Store, τι προσέχετε σε αυτό και πως νιώθετε όταν πρωτομπαίνετε;»
18. «Πως θα ''εξετάζατε'' μια φρυγανιέρα;»
19. «Τι σας έφερε εδώ σήμερα;»
20. «Φαίνεστε αισιόδοξος, τι σας ''ρίχνει'' την ψυχολογία;»
21. «Γιατί η Apple άλλαξε το όνομά της από Apple Computers Incorporated σε Apple Inc»

ΠΗΓΗ: www.iefimerida.gr 

Σύμφωνα με το δείκτη European Digital City Index (EDCI) που συντάσσει το Ίδρυμα Nesta. 

Η Αθήνα κατατάχθηκε 34η από τις συνολικά 35 ευρωπαϊκές πόλεις με βάση το δείκτη European Digital City Index (EDCI) που συντάσσει το Ίδρυμα Nesta ο οποίος συντάσσεται με βάση το ποιές πόλεις θεωρούνται ελκυστικές από τους νέους επιχειρηματίες για να ιδρύσουν εκεί μια νεοφυή (startup) επιχείρηση, αναφέρει σε δημοσίευμά του το σάιτ startupper.gr.   

Στο κείμενο για την Αθήνα, αναφέρεται ότι αποτρεπτικοί παράγοντες για την ίδρυση μιας startup στην Αθήνα είναι η έλλειψη χρηματοδότησης  και οι πολύπλοκες διαδικασίες του ελληνικού δημοσίου που αφορούν στην ίδρυση μιας επιχείρησης.    

Στην κορυφή της λίστας των ευρωπαϊκών πόλεων του δείκτη EDCI βρίσκεται το Λονδίνο, με δεύτερο το Άμστερνταμ και τρίτη τη Στοκχόλμη, ενώ, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, μεταξύ των κριτηρίων που εξετάζονται για την κατάρτιση της βαθμολογίας του EDCI είναι η επιχειρηματική κουλτούρα, το mentoring και η managerial βοήθεια, το συνολικό επιχειρηματικό περιβάλλον, η πρόσβαση σε χρηματοδότηση, δεξιότητες κ.α.  

ΠΗΓΗhttp://www.lifo.gr/now/tech_science/78861?ref=yfp

Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) φιλοξενεί μια ενημερωτική ημερίδα στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης. Το θέμα της αφορά «Τα Project στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Καινοτόμες ιδέες για εφαρμογή».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2015, ώρες 14:30-17:00 στο Αμφιθέατρο Αντωνιάδου, στο κτήριο του ΟΠΑ, Πατησίων 76.

Πρόγραμμα

 14:30-14:40: Προσέλευση

14:40-16:00: Α’ ενότητα, Συντονίστρια: Δρ Κατερίνα Πραματάρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας

1. Δρ Κατερίνα Πραματάρη, Έλλη Διακαναστάση «Αποτελέσματα του Θερινού Σχολείου Επιχειρηματικότητας και ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρηματικών προτάσεων με τη μέθοδο Project», Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

2. Δρ Κατερίνα Πραματάρη, Αναστασία Γρίβα «Αποτελέσματα του 1 ου Coding Bootcamp και ενθάρρυνση του προγραμματισμού μέσω της μεθόδου Project», Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 

 16:00-17:00: Β ενότητα, Συντονίστρια: Δρ Βασιλική Μπρίνια, Τμήμα Πληροφορικής, Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης

3. Δρ Μπρίνια Βασιλική, Μάρθα Σώκου, Δρ Αθανάσιος Ανδρούτσος «Wikispaces: Η ηλεκτρονική πλατφόρμα που φέρνει κοντά μαθητές και καθηγητές και υποστηρίζει τη διεξαγωγή των Projects και τη βιωματική μάθηση στο Λύκειο», Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης

                4. Δρ Μπρίνια Βασιλική, Μαρία Μαλαγκονιάρη, «Διδακτική Πρόταση: Η παρουσίαση του Πολιτικού & των Ιδιοτήτων του στο Λύκειο μέσω της μεθόδου Project», Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης

 5. Δρ Μπρίνια Βασιλική, Κωνσταντίνα Σταυρακούλη, "Η εισαγωγή της Τέχνης στις δραστηριότητες της μεθόδου Project. Θεματική Ενότητα: Το Χρηματιστήριο", Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πρόγραμμα Σπουδών στις Επιστήμες της αγωγής και της Εκπαίδευσης

 

 17:00-17:30: Συζήτηση και Συμπεράσματα

Θα φέρει το Twitter το τέλος των δημοσκόπων;

  • Δευτέρα, 05 Οκτωβρίου 2015 17:01
  • Γράφτηκε από

unnamed-thumb-largeΤα tweets είναι, τελικά, κάτι περισσότερο από επικοινωνία, αφορισμοί, αστειάκια ή ενημέρωση. Μπορεί, ακόμα, να είναι μια ένδειξη για το προφίλ των χρηστών του Twitter, ένας τρόπος να σκιαγραφήσουμε τα κοινωνικά και οικονομικά δημογραφικά χαρακτηριστικά των μελών του δικτύου, ακόμα περισσότερο και μια ζωντανή, ρέουσα εικόνα για τις διαθέσεις των πολιτών. Αυτό που ως τώρα καταλαβαίναμε κάπως διαισθητικά για το πού πάνε τα πράγματα, για το ποιοι είναι τέλος πάντων αυτοί που γράφουν στο Twitter, αρχίζει πλέον να γίνεται ανιχνεύσιμο και επιστημονικά.

Η μελέτη που δημοσίευσαν προ ημερών στην επιθεώρηση PLoS ONE πέντε ερευνητές από τη Βρετανία και τις ΗΠΑ είναι η πρώτη που προσπαθεί να προβλέψει το εισόδημα των χρηστών του Twitter από χαρακτηριστικά όπως τα θέματα συζήτησης που προτιμούν (πολιτική, για παράδειγμα), από τα συναισθήματα που εκφράζουν στα tweet (άγχος, αισιοδοξία, απογοήτευση, έκπληξη), και από τον κοινωνικό κύκλο που έχουν σχηματίσει στο δίκτυο (αριθμός φίλων, αριθμός και προέλευση των retweet). Ανάμεσα στους υπογράφοντες είναι ο Νίκος Αλετράς και ο Βασίλης Λάμπος από το University College του Λονδίνου.

Οι ερευνητές συνέλεξαν γύρω στα 10,7 εκατομμύρια tweet από 5.000 λογαριασμούς. Με πρότυπο τη λεπτομερή κατηγοριοποίηση των επαγγελμάτων από τη βρετανική στατιστική υπηρεσία, εντόπισαν και φιλτράρισαν χρήστες σε κάθε ομάδα, της οποίας το μέσο εισόδημα είναι ήδη γνωστό. Στη συνέχεια, με έναν συνδυασμό εξελιγμένων αλγορίθμων, επεξεργασίας φυσικής γλώσσας και δικής τους εργασίας στην αξιολόγηση των δεδομένων, κατέταξαν τους χρήστες ανάλογα με το φύλο, την ηλικία, την πολιτική κλίση (προοδευτική, συντηρητική και άλλες) και το μορφωτικό επίπεδο και είδαν αν και πώς αυτές οι κατηγοριοποιήσεις σχετίζονται και με το εισόδημα.

Μια ποικιλία συμπεριφορών

Οι χρήστες με διαφορετικά εισοδήματα έχουν διαφορετικό προφίλ χρήσης του μέσου, διαπίστωσαν οι ερευνητές. Όμως η εικόνα είναι πιο σύνθετη, εξηγεί στο protagon ο Βασίλης Λάμπος. «Σε μερικές περιπτώσεις οι διαφορές είναι στατιστικά εμφανείς, σε άλλες περιπτώσεις είναι πολύ μικρές και σε λιγότερες περιπτώσεις μπορεί να παρατηρήσουμε μια εξαίρεση από αυτόν τον κανόνα. Άρα υπάρχει ένα συνεχές πεδίο στο οποίο κινούνται οι χρήστες ή, καλύτερα, η στατιστική απεικόνιση των χρηστών που έχει ορίσει η μέθοδός μας».

Όσοι έχουν υψηλά εισοδήματα, διαπίστωσε η έρευνα, τείνουν να μιλούν στο Twitter για πολιτική, καθώς θεωρούνται ότι είναι πιο κοντά σε ανθρώπους με ισχύ, για θέματα που αφορούν εταιρείες, ακόμα και για ΜΚΟ. Εκφράζουν πιο έντονα αισθήματα όπως ο θυμός και ο φόβος, αντίθετα με την έκπληξη και την αηδία που εκφράζονται πιο έντονα από χαμηλότερα εισοδήματα. Σε κάποιον βαθμό, «παράγουν» tweet που ανακυκλώνονται μέσω των retweets από άλλους με μικρότερους κύκλους φίλων. (Η έρευνα δεν προχώρησε στο αν έχουν και μεγαλύτερη επιρροή, ωστόσο άλλη έρευνα έχει δείξει ότι η επιρροή ενός χρήστη του Twitter δεν εξαρτάται από τα θέματα για τα οποία μιλά περισσότερο).

Για χρήστες με χαμηλότερο κοινωνικό και οικονομικό προφίλ, το Twitter γίνεται μέσω επικοινωνίας παρά ενημέρωσης. Οι χρήστες σε αυτή την περιοχή τείνουν να χρησιμοποιούν περισσότερα λινκ και πιο αιχμηρή, λιγότερο προσεγμένη γλώσσα, όπως καταφαίνεται από τη χρήση της στα μηνύματα. Η έρευνα, πάντα μέσα από την ανάλυση των tweets, εντόπισε ακόμη τη διαπιστωμένη μισθολογική ανισότητα ανδρών-γυναικών.

Ο εντοπισμός των διαφορών είναι, πάντως το πρώτο βήμα και σειρά έχει η έρευνα για πιο λεπτούς διαχωρισμούς. «Ο αλγόριθμός μας δεν είναι τέλειος, κάνει λάθη, ίσως περισσότερα από όσα καταδεικνύονται από τη δημοσιογραφική κάλυψη της εργασίας. Αυτό μπορεί να έχει δύο ερμηνείες: πρώτον ότι η στατιστική μέθοδος μηχανικής μάθησης που χρησιμοποιήσαμε δεν είναι η καλύτερη, ή, δεύτερον, ότι οι χρήστες δε διαχωρίζονται πάντοτε απόλυτα, οι κανόνες διαχωρισμού δεν ισχύουν σε όλες τις περιπτώσεις κι άρα υπάρχουν εξαιρέσεις στα μοτίβα συμπεριφοράς των χρηστών. Προσωπικά πιστεύω ότι ισχύει το δεύτερο πολύ περισσότερο από το πρώτο».

 

Πέρα από τα tweets

Η συσχέτιση των tweets με το οικονομικό προφίλ μπορεί να είναι η αρχή. Παρόμοιες μέθοδοι, παρατηρεί ο κ. Λάμπος, «μπορούν να προσεγγίσουν την εικόνα της κοινής γνώμης για κοινωνικο-οικονομικά θέματα, αλλά και τις διάφορες οπτικές γωνίες πάνω σε θέματα διεθνούς ενδιαφέροντος, όπως είναι το προσφυγικό σήμερα ή οι επιθέσεις στη Λωρίδα της Γάζας κι ο ιός Ebola πέρυσι». Υπάρχουν ήδη πολλά παραδείγματα ερευνητικών εργασιών τέτοιου τύπου, αλλά ο ίδιος κρίνει ότι το μειονέκτημα των περισσότερων ερευνών είναι ότι δεν προσφέρουν γενικευμένες προσεγγίσεις.

Θα μπορούσαν πάντως, υπό προϋποθέσεις, να συμπληρώσουν τις εκλογικές δημοσκοπήσεις με δεδομένη την εμπειρία της αποτυχίας των προβλέψεων του αποτελέσματος στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Το 2013 ερευνητές, μεταξύ τους και ο Λάμπος, δημοσίευσαν μια πρόταση για έναν αλγόριθμο στατιστικής επεξεργασίας φυσικής γλώσσας (δηλαδή έναν τρόπο να εκτιμάται η πρόθεση ψήφου από αυτά που γράφει το tweet) και εφάρμοσαν τη μέθοδο σε εκλογές στη Βρετανία και την Αυστρία με θετικά αποτελέσματα. Αυτές οι τεχνικές, εξηγεί, μπορούν να συμπληρώσουν χωρίς αναγκαστικά να αντικαταστήσουν τις δημοσκοπήσεις, αλλά η σχετική έρευνα πρέπει να προχωρήσει και άλλο.

Παρά ταύτα, το ζήτημα του μεγέθους του δείγματος, όπως και στις δημοσκοπήσεις, είναι κρίσιμο. Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων είναι βέβαια ένα υποσύνολο της κοινωνίας, όμως όχι εντελώς αντιπροσωπευτικό. Για τους ερευνητές «περισσότεροι χρήστες δε σημαίνει πάντα ακριβέστερα αποτελέσματα».

Εφαρμόζοντας, λοιπόν, ένα μοντέλο σε χρήστες του Twitter, που είναι κατά κανόνα 25-45 ετών, «η πρόβλεψή μας για το εκλογικό αποτέλεσμα θα αντιπροσωπεύει περισσότερο τις ηλικίες αυτές κι όχι ολόκληρο το εκλογικό σώμα κι άρα το στατιστικό λάθος πιθανότατα θα αυξηθεί». Ούτε το Facebook, παρότι σημαντικά δημοφιλέστερο από το Twitter, είναι ερευνητικά ασφαλής δρόμος. «Η πλειοψηφία των δεδομένων του είναι προστατευμένα (δεν είναι δημόσια) κι αφετέρου ότι δεν υπάρχει κάποιος δομημένος και νόμιμος τρόπος για να εξάγεις τα δεδομένα που δεν είναι προστατευμένα. Γι’ αυτό στη διεθνή βιβλιογραφία οι ουσιαστικές έρευνες που βασίζονται σε δεδομένα του Facebook έχουν γίνει ή ηγηθεί από την ερευνητική ομάδα της εταιρείας».

Επιστρέφοντας στη δική μας πραγματικότητα, στην Ελλάδα υπάρχουν κάποιες ερευνητικά αναξιοποίητες υποθέσεις, επισημαίνει ο κ. Λάμπος. Ο δρόμος προς το πρώτο μνημόνιο μέσα από τα δίκτυα και τις ενημερωτικές σελίδες είναι μία από αυτές: «Μια κοινωνικο-οικονομική ανάλυση των δεδομένων του Twitter, αλλά και των blogs ή των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων με πολιτική κατεύθυνση ή μη, που να ξεκινά 1-2 χρόνια πριν την ψήφιση του πρώτου μνημονίου και την επίσημη έναρξη της κρίσης και να φτάνει μέχρι τη σημερινή εποχή, θα αποτελούσε σημείο αναφοράς για πολλές συζητήσεις που έγιναν, γίνονται και θα γίνουν στη χώρα μας, αλλά και στο εξωτερικό που παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις αυτές». Σε ό,τι αφορά τα πλέον πρόσφατα, «θα μπορούσαμε επίσης να κοιτάξουμε τη στροφή του εκλογικού σώματος από την “αριστερά” του ΣΥΡΙΖΑ πριν το δημοψήφισμα σε ένα διαφορετικό πολιτικό μόρφωμα στις πρόσφατες εκλογές, εξάγοντας με στατιστικό τρόπο κάποιους παράγοντες που χαρακτηρίζουν το γνωστό “TINA” (There Is No Alternative / Δεν υπάρχει εναλλακτική)».

 

Θα προβλέπονται και οι εξεγέρσεις;

Ακόμα πιο μακριά από τα tweets, τις εκλογές ή τις αντιλήψεις για τα σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, η αναζήτηση στα τεράστια σε όγκο δεδομένα των κοινωνικών δικτύων έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον κρατικών υπηρεσιών. Μετά την Αραβική Άνοιξη που αιφνιδίασε τις δυτικές υπηρεσίες, έχουν αρχίσει οι αναζητήσεις για την πρόβλεψη εξεγέρσεων μέσα από την προσεκτική ανάλυση των big data από τα δίκτυα και του mood των πολιτών – πράγμα πιο δύσκολο από ό,τι ακούγεται.

«Δυστυχώς υπάρχουν ερευνητικές ομάδες που δουλεύουν προς αυτή την κατεύθυνση», επισημαίνει ο κ. Λάμπος. «Αρκεί, όμως, να δεις ποιος χρηματοδοτεί αυτές τις ερευνητικές εργασίες για να σταθείς κριτικά απέναντί τους. Πρακτικά η πρόβλεψη εξεγέρσεων δεν είναι ένα εύκολο πρόβλημα, γιατί είναι δύσκολο να δημιουργήσεις ένα ομοιογενές δείγμα δεδομένων για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα πάνω στο οποίο ίσως να μπορούσες να βασίσεις τη μάθηση ενός στατιστικού μοντέλου. Αλλά στην επιστήμη ποτέ δε λέμε ποτέ, είναι όλα πιθανά και σίγουρα μπορεί να υπάρχει εναλλακτική.

» Το σημαντικότερο, όμως, εδώ είναι να κατανοήσουμε ότι οι κοινωνικές εξεγέρσεις έχουν συνήθως κάποιο έρεισμα, κάποια βάση. Η δουλειά και το καθήκον μας, ως ερευνητές κι ως άνθρωποι, δεν είναι να προβλέπουμε “εξεγέρσεις” για να τις αντιμετωπίζουμε καλύτερα όταν τελικά συμβούν, αλλά να βελτιώνουμε την κοινωνία εντοπίζοντας και λύνοντας τις αδικίες που τις γεννούν».

 

 

Πηγή: http://www.protagon.gr/

ep agogis  

 

Αρθρογραφία

Prev Next Page: